10/24/2013

キャンパスでDV反対イベントに参加

 
I joined Silent March Against Domestic Violence on campus today.
The sign I held during the walk is telling a fact in America "More than 3 women are killed by their parteners each day." It is also reported that 1 in 3 women experiences domestic violence in her life, 15million kids are abused at home... Victims are mostly women, especially pregnant women and kids who are often vulnerable. However, this is not only men's problem but also a social problem. To prevent and stop the problem, let's start with being aware of the problem and knowing that many organizations and supports are always available around us.


ドメスティックバイオレンス反対の趣旨で行われた大学のイベントに参加しました。
参加した生徒や教授が列を成しそれぞれのサインを示しながら無言でキャンパス内を練り歩くイベントでした。そしてその後はゲストの貴重な経験談を聞きディスカッション&実際のサポート機関の方からのアドバイスなどがありました。
 
私の持ったサインは「毎日3人以上の女性がパートナーに殺されている」という(アメリカでの)信じられないような事実。その他にも、女性3人に1人が人生でドメスティックバイオレンスを経験する、1500万人の子供が家庭での暴力の犠牲になっているという事実も。
の中どうなってるんだ...と思わされる大きな社会問題です。
ずはそのくらい身近な事だと認識し、そして同じく身近なところには利用できる、相談できるサポート機関がちゃんとあるということを知っておくことから始めよう、そう思いました。

今日は良い経験になりました。
クラブやイベントを通して、大学では様々は社会活動に関われる機会が設けられているので、これからも色々と参加してみます。
 


心を込めて綴ります ワンクリック↓↓↓で応援をよろしくお願いします

No comments:

Post a Comment